|
|
Автор/Източник : БГНЕС |
|
|
Ако харесваш тази статия, защо не я споделиш с твой приятел в Svejo? |
|
Датски учени твърдят, че витамините не само не удължават живота, а напротив, могат да доведат и до преждевременна смърт.
Група сътрудници от университета в датската столица Копенхаген са проучили резултатите от 67 научни изследвания и въз основа на тях стигнали до извода, че няма „убедителни доказателства“ в подкрепа на мнението, че антиоксидантите помагат за увеличаване на продължителността на живота. Напротив, твърдят те, витамините А и Е пречат на функционирането на естествените механизми за защита на организма. „Освен това, съдейки по резултатите, бета-каротинът, витамин А и витамин Е увеличават риска от преждевременна смърт“, се казва в отчета на датските учени. От 817 научни изследвания в областта те подбрали няколко десетки, посветени на влиянието на бета-каротина, витамините А, С и Е и селена. Именно те, смятат датчаните, най-обективно отразяват общата картина при употребата на хранителни добавки. Смята се, че добавките са способни да предотвратят „окислителният стрес“ н тъканите в организма чрез унищожаване на свободните радикали, за които се подозира, че го предизвикват. „Окислителният стрес“ се наблюдава при някои тежки заболявания, включително рак и сърдечно-съдови заболявания. В изследванията са взели участие 233 000 души, болни и здрави, приемащи хранителни добавки. Вземайки под внимание разнообразни фактори датските учени стигнали до заключението, че витамин А повишава риска от преждевременна смърт с 16%, бета-каротинът – със 7%, а витамин Е – с 4%. Изглежда, витамин С не се отразява по никакъв начин на продължителността на живота и според изследователите са необходими допълнителни изследвания за влиянието на витамин С и селена. Те съобщават също, че „не намерихме никакви доказателства, че антиоксидантите съдействат за профилактиката при заболяванията“. Диетологът Патрик Холфорд посочва обаче, че в проведеното изследване са били сравнявани само трудове, в които е разглеждано действието на витамините върху намаляването на смъртността, без да бъдат проучвани други техни полезни свойства. „Антиоксидантите не са магически вещества. Не трябва да се смята, че с тяхна помощ може да се живее дълго, без да се отказваме от вредните си навици. Но ако те бъдат употребявани правилно в съчетание със здравословна диета, активен живот и отказ от цигарите, могат да играят важна роля за съхраняване на човешкото здраве“, добавя той. /Би Би Си
|
17/04/2008, 10:54 | Публикувано от: Алкин | Прочетено: 531 пъти |
|
|
|
|
|
|
|
| | |  |
Социалният министър заяви, че е неприятно изненадана от реакцията за... |
|
|
Близо половината от лекарите в България са в предпенсионна възраст,... |
|
|
Лидерът на етническата партия ДПС Ахмед Доган отхвърли категорично... |
|
|
На днешния празник на Съединението паметниците в Русе ще бъдат разделени... |
|
Социалният министър заяви, че е неприятно изненадана от реакцията за... |
|
|
Лидерът на етническата партия ДПС Ахмед Доган отхвърли категорично... |
|
| |